حمل و نقل عمومی در استانبول


استانبول ۲ فرودگاه بین‌المللی دارد بزرگ‌ترین فرودگاه، فرودگاه بین‌المللی آتاترک در یسیلکوی، ۲۴ کیلومتری مرکز شهر می‌باشد که از طرف و قسمت اروپاییی استفاده می‌شود اما

حمل و نقل عمومی در استانبول

 

حمل و نقل عمومی در استانبول

استانبول ۲ فرودگاه بین‌المللی دارد بزرگ‌ترین فرودگاه، فرودگاه بین‌المللی آتاترک در یسیلکوی، ۲۴ کیلومتری مرکز شهر می‌باشد که از طرف و قسمت اروپاییی استفاده می‌شود اما در حال حاضر درون شهر است، فرودگاه جدید، فرودگاه سابیها جوکین در ۲۰ کیلومتری شرقی از طرف آسیایی و ۴۵ کیلومتری شرقی اروپایی مرکز شهر قرار گرفته است.
حمل و نقل عمومي در اين شهر مبتني بر تاكسي اختصاصي، تاكسيهاي ون اشتراكي، ميني بوس، اتوبوس، تراموا، قطار سبك شهري، قطار كابلي و انواع قايق و كشتي هاي مسافربري مي باشد.


تاكسيهاي اين شهر تماما به رنگ زرد بوده و محاسبه نرخ كرايه با استفاده از تاكسي متر انجام مي گيرد. با اين وجود كرايه تاكسي در اين شهر نسبتا گران مي باشد. نرخ اوليه تاكسي متر در بدو ورود به وسيله در حدود 2 دلار مي باشد و پس از طي يك مسير 10 كيلومتري در حدود 20 الي 30 دلار با توجه به وضعيت ترافيك مي بايست پرداخت نمود. اين تاكسيها فقط به صورت اختصاصي اقدام به سوار نمودن مسافر مي نمايند.


تاكسيهاي ديگر تاكسيهاي ون هستند كه در شهر استانبول به نام "دل موش" ناميده ميشوند آنها نيز زرد رنگ بوده و ظرفيت 10 سرنشين را دارا بوده و به صورت اشتراكي مورد استفاده مسافران قرار مي گيرند. اين تاكسيها در خطوط مشخصي حركت مي نمايند و كرايه آنها ثابت بوده و براي هر نفر در 1.5 لير جديد (در حدود 1 دلار) مي باشد. اين خودروها در طي مسير خود داراي ايستگاه نمي باشند و بنابه در خواست مسافر توقف مي نمايند.



ميني بوسهاي فعال در شهر استانبول داراي ظرفيتي در حدود 15 نفر ميباشند و در مسيرهاي مشخصي حركت مي نمايند. اين خودروها نيز مانند ونها در طي مسير داراي ايستگاه مشخصي نمي باشند و بنا به درخواست مسافران جهت سوار و يا پياده شدن توقف مي نمايند. كرايه ميني بوسها نيز برابر با 1 دلار (1.5 لير جديد) است.


اتوبوسهاي شهر استانبول سرويس نسبتا منظمي را در سطح اين شهر به مسافران عرضه مي نمايند. برخي از اتوبوسهاي اين شهر متعلق به بخش دولتي و برخي ديگر متعلق به بخش خصوصي مي باشند اما كرايه همه اتوبوسها يكسان و برابر با 1 دلار (1.5 لير) است. مسافران جهت پرداخت كرايه يا از بليطهاي الكترونيكي استفاده مي نمايند و يا كرايه را به راننده و يا كمك وي به صورت نقدي پرداخت مي كنند. در صورت پرداخت كرايه به صورت نقدي به راننده مسافران يك كارت الكترونيكي توسط راننده در اختيار مسافر قرار مي گيرد تا آن را در محل مربوطه قرار داده و هزينه بليط كسر گردد.



آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: